به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

پرسپولیس به دنبال ستاره مشهدی شهرخودرو| ماجرای امین قاسمی‌نژاد!

  • کد خبر: ۵۵۳۸۲
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
پرسپولیس به دنبال ستاره مشهدی شهرخودرو| ماجرای امین قاسمی‌نژاد!
پیشنهاد پرسپولیس به امین قاسمی‌نژاد جدی شده است و رفتن او می‌تواند یک ضربه بزرگ به «شهر‌خودرو» باشد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ جدایی ستارگان شهرخودروساخته از این تیم و جذب بازیکنان جوان و بعضا بی‌نام‌و‌نشان، اتفاقی است که می‌توان گفت در این فصل مهم‌ترین دلیل نگرانی هواداران عنابی‌پوشان شده است. بعد از جدایی چند بازیکن خوب در ابتدای فصل به نظر می‌رسید این سونامی تمام شده، اما حالا گویا موجی دیگر در راه است. شهرخودرو بعد از چند هفته ناکامی بالاخره توانسته است خودش را پیدا کند، ولی درست در همین اوقات بحث جدایی بهترین و آماده‌ترین بازیکن این تیم مطرح شده است!
 
در چند روز اخیر دوباره مسئله احتمال پیوستن تک‌ستاره باقی‌مانده اردوگاه عنابی‌های شهر مشهد یعنی امین قاسمی‌نژاد به پرسپولیس، مطرح شده است؛ مسئله‌ای که البته با واکنش تند و مخالفت صریح سرمربی جوان شهرخودرو مواجه شده است، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد اگر قرار باشد پرسپولیسی‌ها همچون سنوات گذشته پیشنهادی وسوسه‌انگیز را به حمیداوی بدهند، هیچ بعید نیست مالک شهرخودرو که این روز‌ها با مشکلات مالی هم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، از خیر قاسمی‌نژاد هم بگذرد. اتفاقی که می‌تواند برای شهرخودرویی‌ها سم باشد؛ سمی شاید مهلک‌تر از سم جدایی یکی دوجین ستاره در ابتدای فصل!

چرا قاسمی‌نژاد برای شهرخودرو مهم است؟

وینگر شمالی شهرخودرو این‌روز‌ها در پست مهاجم و در کنار حسین مهربان، زوج خط آتش شهرخودرو را تشکیل می‌دهد. قاسمی‌نژاد در ۱۰ بازی ابتدایی فصل هم با وجود چند بازی غیبت به‌دلیل مصدومیت توانسته است با ۵ گل زده و ۲ پاس گل، ستاره بلامنازع تیمش باشد. او جزو معدود‌بازمانده‌های تیم شهرخودروی گل‌محمدی است که قواره یک ستاره را دارد.
 
علی نعمتی، فرشاد فرجی، اکبر صادقی، حسین مهربان و چند بازیکن دیگر شهرخودرو از آن تیم آسیایی باقی ماندند، اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فوتبال قاسمی‌نژاد یک کلاس بالاتر از نام‌هایی است که در اینجا به آن‌ها اشاره شد. از‌این‌رو از‌دست‌دادن قاسمی‌نژاد شاید شیرازه شهرخودرو را در روز‌هایی که تیمِ به‌شدت جوان رحمتی به یک بازیکن پخته و تراز‌اول نیاز دارد، از هم بپاشد. نگاهی به آمار بازی قاسمی‌نژاد در این فصل مؤید این ادعاست که نبود او چقدر می‌تواند به تیم ضربه بزند و بر‌عکس، بودنش چقدر برای تیم مهدی رحمتی مفید است.

آمار خوب امین

شهرخودرو در این فصل و در ۱۰ نبرد ابتدایی فقط ۱۰ گل به ثمر رسانده و نکته جالب آنجاست که از این ۱۰ گل، امین قاسمی‌نژاد روی ۷ گل تأثیر مستقیم داشته است. او ۵ بار گل‌زنی کرده و ۲ بار هم پاس منجر‌به‌گل ارسال کرده است. قاسمی‌نژاد با ۲۳ گل بهترین گل‌زن تاریخ باشگاه شهرخودرو به حساب می‌آید. نکته دیگر آنکه ۳ پیروزی شهرخودرو رحمتی در فصل جاری در بازی‌هایی رقم خورده که امین قاسمی‌نژاد در میدان بوده است. همچنین از ۳ تساوی این فصل، ۲ تساوی در بازی‌هایی به دست آمده که وینگر شمالی در ترکیب شهرخودرو به میدان رفته است. به‌عبارت‌دیگر تمام امتیازات شهرخودرو به جز تساوی مقابل نفت آبادان در حضور امین قاسمی‌نژاد حاصل شده است.

ستاره‌هایی که رفتند

امین قاسمی‌نژاد شاید آخرین ستاره اردوگاه عنابی‌های مشهد باشد که زمزمه‌های سرخ‌پوش‌شدنش در تهران به گوش می‌رسد؛ اما طی چند سال اخیر بازیکنان زیادی بعد از درخشش در شهرخودرو به تیم‌های بزرگ فوتبال ایران پیوستند. میلاد سرلک در ابتدای فصل سرخ‌پوش شد و از قضا در آسیا هم کار را برای مردان گل‌محمدی در‌آورد. محمدحسین مرادمند و مسعود ریگی که در شهرخودرو ستاره شدند، به استقلال پیوستند. محمدرضا خلعتبری که بعد از یک دوره افول به شهرخودرو بازگشت و احیا شد، دوباره بعد از درخشش در پیراهن تیم مشهدی راهی سپاهان شد.
 
محمد قاسمی‌نژاد هم یک فصل قبل‌ترش به فولاد خوزستان پیوست. سعید صادقی هم که یکی از ارکان اصلی خط هافبک شهرخودرو بود، گل‌گهری و شاگرد امیر قلعه‌نویی شد؛ درست مثل یونس شاکری. البته گفته می‌شود با جدایی این ستاره‌ها، جیب شهرخودرو پُر شده است و گویا این تیم بابت رضایت‌نامه این بازیکنان و یحیی گل‌محمدی، چیزی بالغ‌بر ۱۵‌میلیارد تومان به دست آورده است.

وسوسه پول و شهرت

ستاره شمالی شهرخودرو برای پیوستن به پرسپولیس و ترک اردوگاه شهرخودرو با ۲ وسوسه جدی رو‌به‌روست. از‌یک‌سو قاسمی‌نژاد به‌خوبی می‌داند که پول باشگاه‌های دولتی مثل پرسپولیس و استقلال نقدتر است و از‌سوی‌دیگر اعتبار و شهرتی که برای یک فوتبالیست در سن‌و‌سال قاسمی‌نژاد (۳۴‌سال) با پیوستن به یکی از تیم‌های سرخابی پایتخت حاصل می‌شود، چیزی نیست که بتوان به‌سادگی از آن گذشت. مسلما برای این بازیکن بی‌حاشیه و بسیار فنی، بازی‌کردن در پرسپولیس یک چالش بزرگ و سخت است؛ اما بی‌تردید یکی از آخرین پیشنهاد‌های جذابی است که به او می‌شود و بازی‌کردنش در این تیم می‌تواند در سال‌های پایانی فوتبالش خیلی هیجان‌انگیز باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->